Utan katt vore ett hem bara ett hus...

I mitt liv försöker jag hänge mig själv åt motsatsen till Nånannanism (Vilket är en inställning att någon annan får ta hand om de problem som uppstår eller de saker som behöver uträttas… Ordet finns listat på Svenska språknämndens lista över nya ord från år 2004.).

Kan själv och nästan allting, som Lotta på Bråkmakargatan säger, känns som ett bättre rättesnöre. För det värsta som kan hända är ju bara att man misslyckas och det är ju just av misstagen som man lär sig…

VÄLKOMMEN!!!







16 sep. 2010

Köksdrömmar...


Inspirerad av denna bild som jag hittade här åkte jag helt förbehållslöst till det stora småländska varuhuset igår. Jag vill egentligen inte ha ett standardkök alls. Men har man begränsad ekonomi så har man och då faller platsbyggda unika kök helt enkelt bort. Länge har jag lekt med tanken att bygga ett eget kök men tiden mina vänner, tiden är min ständiga väderkvarn...

Nu har jag dock efter en lång stund vid ritblocket igår kompromissat med mig själv! Det blir en kombination av båda. Jag bygger delar av köket själv, dvs det gammaldags hörnskafferi som jag så länge drömt om, och köper resten på Ikea. Så det blir stor porslinsho, beige-aktiga luckor, svart bänkskiva, vitt kakel och röda detaljer. Jag tror att det kommer att bli bra så och att jag kommer trivas. Vinner jag på triss den närmsta tiden så kommer även den här skönheten, fast i svart, att träda in - men än så länge så är det bara en våt dröm...


Inga kommentarer: