Utan katt vore ett hem bara ett hus...

I mitt liv försöker jag hänge mig själv åt motsatsen till Nånannanism (Vilket är en inställning att någon annan får ta hand om de problem som uppstår eller de saker som behöver uträttas… Ordet finns listat på Svenska språknämndens lista över nya ord från år 2004.).

Kan själv och nästan allting, som Lotta på Bråkmakargatan säger, känns som ett bättre rättesnöre. För det värsta som kan hända är ju bara att man misslyckas och det är ju just av misstagen som man lär sig…

VÄLKOMMEN!!!







21 juni 2010

Kräsen singel finnes...

Dejtingkonsulten Marie Hagberg ger tips till singelsvenskarna i Aftonbladet. Hon säger bland annat:
"Många inbitna singlar har skyhöga krav. Det är ett sätt att skydda sig. Att satsa på någon är att ta en risk, man är rädd att bli sårad och sviken."
Jag tror att hon är sanningen på spåret...

4 kommentarer:

Daniel sa...

Dte känns verkligen bekant!

Nini sa...

Det är hon helt klart. Varför bli sårad när man kan fortsätta i sin bubbla av "Jag är okej som singel" och ha ett stabilt känsloläge?

Alley Cat sa...

Ja varför ge sig ut på okända hav bland potentiellt fula fiskar när man kan fortsätta att ensam simma runt-runt i sin guldfiskskål...

Blancaflor sa...

Haha! Låter rimligt! :)