Utan katt vore ett hem bara ett hus...

I mitt liv försöker jag hänge mig själv åt motsatsen till Nånannanism (Vilket är en inställning att någon annan får ta hand om de problem som uppstår eller de saker som behöver uträttas… Ordet finns listat på Svenska språknämndens lista över nya ord från år 2004.).

Kan själv och nästan allting, som Lotta på Bråkmakargatan säger, känns som ett bättre rättesnöre. För det värsta som kan hända är ju bara att man misslyckas och det är ju just av misstagen som man lär sig…

VÄLKOMMEN!!!







8 juni 2010

Rödfärg...

Jag tog helt spontant en extra ledig dag igår. Kände att resultatet efter helgens konstanta målande inte var tillfredsställande nog trots idogt kämpande. Brädhögen känns som "never ending" men skam den som ger sig. En vacker dag inom en snar framtid är panelen målad och redo att spikas upp. Det längtar jag innerligt efter! Den här veckan ska dessutom fönstrena levereras. Tänk när både fönster och panel är på plats. Först då tror jag att jag att min dröm om ett eget hus kommer att kännas som verklighet...

Inga kommentarer: